ВСТУП
Актуальність теми. Характерною тенденцією реформування сучасної освіти в Україні є її
спрямованість на підвищення якості освіти, орієнтацію всебічного розвитку
особистості та підвищення рівня її освіченості. Важливою складовою загальної
освіти кожної людини є природнича освіта. В концепції загальної середньої
освіти зазначено, що у її зміст слід закласти систему природничих знань, як
«необхідну для адекватного світосприйняття і уявлення про сучасну
природничо-наукову картину світу, опанування науковим стилем мислення, усвідомлення
способів діяльності і ціннісних орієнтацій, що дають змогу безпечно жити у
високотехнологічному суспільстві та цивілізовано взаємодіяти з природним
середовищем». При цьому знання розглядаються як елемент культури будь-якої
освіченої людини, що є виявом важливої світової тенденції гуманізації освіти в
цілому.
На сьогоднішній день вивчення природознавства у
початкових класах не обмежується формування у дітей уявлень про природу та її
компоненти. Зміст цього предмета складає система взаємопов’язаних понять,
засвоєння учнями кожного з яких потребує спеціальної методичної підготовки
вчителя. Уроки природознавства покликані виховувати у школярів повагу до праці,
людей праці, формувати в них певні трудові вміння і навички. Особлива увага
приділяється вихованню в учнів відповідальності за збереження навколишнього
середовища як важливого фактора існування людини.
Удосконалення учбово-матеріальної бази загальноосвітньої
школи - одна з головних умов підвищення рівня навчально-виховного процесу.
Навчальне устаткування стало невід'ємною частиною уроку, так робота з ним для
учнів - це джерело нових знань, і засіб для засвоєння, узагальнення, повторення
вивченого матеріалу. Щоб підвищити рівень засвоєння матеріалу на уроках
природознавства необхідно використовувати інформаційно-комунікаційних
технологій. Вони, як показує практика, істотно підвищують ефективність
навчання.
Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у
початковій ланці – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки
більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може
запропонувати школа. Ні для кого вже не є новиною необхідність широкого
застосування електронних засобів навчання під час вивчення будь-якого предмету.
Це – навіть, не твердження, а практично догма, якої вимагає час. Адже вчителю у
його прагненні зацікавити, сконцентрувати увагу учнів на вивчення свого
предмету доводиться конкурувати з чудово організованим світом мас-медіа. Крім
того, витрачаючи великі кошти на придбання комп’ютера для дитини з метою,насамперед,забезпечити
нащадка гарним засобом навчання, багато хто з батьків не розуміє, що сам по
собі комп’ютер – це своєрідна tabula rasa, яка буде виконувати лише ті функції,
які у неї закладуть, тому дуже часто комп’ютер стає не помічником у навчанні, а
потужною, часом – непереборною перепоною останньому, коли у дитини виникає
ігрова або Інтернет залежність. Тому саме вчитель має виховувати бажання
застосовувати улюблену іграшку для здійснення навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар