Тема: Птахи навесні. “Охорона птахів”.
Мета: продовжувати формувати уявлення учнів про птахів, ознайомити з птахами, які
прилітають першими:показати причинно-наслідкові зв'язки в природі;розвити пізнавальний
інтерес, мислення, пам'ять,зв'язне мовлення учнів;виховувати бережливе ставлення і любов
до природи.
Обладнання:демонстраційний матеріал - мультимедійна презентація, набір малюнків
«Птахи», мікрофон.
Тип уроку: комбінований
I.Організація класу
Пролунав для нас дзвінок
Починається урок
Тож часу не гаймо
Весну зустрічаймо.
Наш девіз:
Концентрую розум,увагу і пам'ять.
Працює мій мозок і вчусь я старанно.
Сприймаю нове, мислю логічно,
щоб у житті все здійснити практично.
II.Актуалізація знань.
Вірш “Чарівна пора”
Чуєш! Жебонять струмки!
Чуєш! Цвірінчать пташки!
Глянь! Бруньки он на гіллі,
В синім небі журавлі.
Перші проліски цвітуть.
Перші джмелики гудуть.
Це прекрасна й чарівна
В гості йде до нас весна!
Скоро прилетять в гаї
Голосисті солов'ї.
Будуть радо щебетать
Будуть весноньку вітать.
1.Інтерактивна вправа „Асоціативний кущ”
- Заплющіть очі та скажіть ,які асоціації у вас викликає слово „Весна“.
2. Інтерактивна вправа „Мікрофон”.
1).Після якої пори року настає весна?
2).Що спричиняє зміну пір року?
3).Назвіть весняні місяці?
4).Які зміни відбуваються в живій природі з приходом весни?( з вирію повертаються
перелітні птахи).
III.Мотивація навчальної діяльності.
1.Інтерактивна вправа „Мозковий штурм”
- Що є причиною повернення птахів до рідних місць? (наявність корму для птахів)
-Крім перелітних птахів, які ще існують групи птахів? (осілі,зимові гості)
2. Робота в групах: (3 групи)
-розпізнавання трьох груп птахів
- перелітні
- осілі
- зимові гості.
3. Складання картинки птахів. Гра „Пазли” (3 групи)
-дятел
-лелека
-снігур
IV.Поглиблення знань учнів
1.Легенди про дятла, про лелеку
2.Гра „Спіймай слово на гачок”
- почувши зайве слово підніміть руку з сигнальною карткою.
- Перелітні — лелеки, журавлі, шпаки,голуби, ластівки
- Осілі — голуби, сови, сороки, соловейки, синички
-Гості — снігурі, шишкарі, ластівки, зимородки.
3.Гра „Дізнайся птаха за описом”,
та вилучи зайву пташку
1. Дзьоб червоний, довгий,довгі ноги. Крила- наче вишитий рушник. Кажуть люди- він дітей
приносить.Жити біля хат давно він звик. І в грозу , і в найсильнішу спеку вже клекоче на
стовпі (лелека)
2.Тендітна шия, ніжний стан. Ця птаха білокрила. Нехай шипить, а не співа,все ж людство
полонила.Прикраса паркових озер. Яку зустрінеш зрідка -красуня дивна на воді.Білесенька...
(лебідка)
3.В мене є великий хист. Я співаю як артист. Спів мій рідкісний усюди люблять слухать
люди.(соловей)
4.Дзьоб міцний і гострий маю,шкідників ним добуваю.Вірно людям я служу, їм дерева
сторожу.(дятел)
5.Швидко скрізь цей птах літає,безліч мошок поїдає, за вікном гніздо будує, тільки в нас він
не зимує.(ластівка)
6.У садочку понад тином я зробив йому хатину. Він навколо подивився, заспівав і
оселився.(шпак)
Малюнок з птахом виставляємо на дошці -
лелека, лебідка, соловей, шпак, ластівка — перелітні
-Як називають дятла? Чому?
Фізкультхвилинка
Гуси-лебеді летіли
на лужку тихенько сіли
посиділи,поклювали
покрутились й дружно встали.Стали струнко! Руки в боки!
Пострибаєм як сороки
скоки-скоки-скоки-скоки
Як сороки білобоки.
Загадкова зупинка.
Першим я приніс весну,
Землю пробудив від сну,
Заспіваю під вікном,
Звуть усі мене (шпаком)
V.Систематизація знань
1.Робота „Довідкового бюро”
1.Шпак-один із перших вісників весни. Шпак- відомий і популярний зі співочих птахів. Ці
птахи прилітають рано навесні, коли на полях ще лежить сніг. Вони охоче заселяють
шпаківні, приготовлені людьми, або займають у лісі дупла видовбані дятлами.
2.Шпак- дуже корисний птах.Дбаючи про їжу для себе і своїх пташенят,він знищує велику
кількість гусені,метеликів,жуків,сарани,хрущів.Виявивши місце великого скупчення
шкідників, шпаки зграями злітаються туди та не заспокояться, аж поки не знищать усіх.Шпак
за день з‛їдає до 200 грамів сарани, а це у 2,5 рази більше ніж важить сам.
3.Шпаки- дружні птахи.У разі небезпеки вони збираються у зграю, голосно кричать і
намагаються відігнати ворога.Вони вміють за себе постояти. Повернувшись із вирію,шпаки
виганяють зі своїх шпаківень непроханих квартирантів- горобців.
Шпаки- чудові пересмішники.Вони вдало відтворюють голоси інших птахів.Ще можуть
наслідувати квакання жаби, гавкіт собаки,свист людини,гудок автомобіля, скрип дерев.
2.Відгадування анаграми
Бережіть|пташок|вони|наші|друзі
Охорона|птахів|важлива|справа
-Чи всі ми любимо птахів?
-За що їх можна і треба любити?
-Пташки наші найменші друзі і невід‛ємна частина природи.Вони прикрашають діброви і
сади, тішать нас своїм чарівним співом.Їх весела дзвінка пісня, яскраве забарвлення
оживляють природу і звеселяють наші серця, додають нам бадьорості і радості.
-Ми любимо наших пернатих друзів. Вони дорогі нам, як незмінні помічники в боротьбі за
врожай, вірні союзники в знищенні шкідників.Пташки на своїх крильцях приносять нам весну.
В Україні зареєстровано біля 400 видів птахів і 67 із них занесені до національної Червоної
книги.17% наших птахів можуть зникнути на наших очах.
Матвієнко Н. Вірш „Годівничка”
2. Інтерактивна вправа „Мікрофон”.
-У чому проявляється наша любов і турбота до них? (годуємо, оберігаємо)
-Хто вже долучився до цієї роботи?Як? (зробили годівниці 11 шт.,прилаштували до дерев на
шкільному подвір‛ї і підгодовували птахів взимку,зробили шпаківні)
3. Вірш „Прилетіли шпаки”
Дорогі співаки
Прилетіли весну зустрічати
У шпаківнях нових
Скоро будуть у них
Жовтороті малі шпаченята
Прилетіли шпаки,
Дорогі співаки
Поселилися в теплі квартири
Скрізь лунають пісні
То співці голосні
За шпаківні нам дякують щиро.
4.Складання пам'ятки
„Будь охоронцем птахів”
-Взимку підгодовуй птахів.
-Не руйнуй пташині гнізда.
-Не турбуй птахів,коли вони висиджують пташенят.
-Нікому не дозволяй брати із гнізда пташенят.
-Навесні роби будиночки для птахів.
VI.Підсумок уроку.
Дерево знань. Очікування.
Рефлексія.
Немає коментарів:
Дописати коментар